| | |
قال الصادق(ع):اکل الجزع و البکاء مکروه سوي الجزع و البکاء علي الحسين (عليه‌السلام)؛ هر گريه و زاري مکروه است، مگر گريه و زاري براي حسين (عليه‌السلام).


  چاپ        ارسال به دوست

بررسی مدیریت تغییر در موسسات تحصیلات عالی

دوازدهمین پایان نامه دفاع شده در دانشگاه المصطفی- واحد کابل
* نوع تحقیق: پایان نامه ماستری- رشته مدیریت آموزشی
* عنوان تحقیق: بررسی مدیریت تغییر در موسسات تحصیلات عالی
مطالعه موردی دانشگاه کاتب
* استاد راهنما: دکتر غلام حسن امیری
* دانش پژوه: رضا میرزایی
* تاریخ دفاع: 6/3/1394
* چکیده پایان نامه:
این تحقیق با هدف بررسی وضعیت فعلی مدیریت تغییر ، موانع اصلی تغییر و پیشنهادات برای ایجاد تغییر در دانشگاه کابل از نظر استادان این دانشگاه انجام شد. روش پژوهش از لحاظ هدف، کاربردی و از لحاظ ماهیت، توصیفی پیمایشی و به دلیل استفاده از روشهای کمی و کیفی، تحقیق آمیخته بود. جامعه آماری این تحقیق 816 تن از استادان دانشگاه کابل بود که از این تعداد 127 نفر از طریق تصادفی، طبقه ای متناسب با حجم به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش، پرسشنامه مدیریت تغییر تهیه شده توسط میرکمالی و حسین زاده (1390) با 21 سوال بسته پاسخ با طیف 5 درجه ای از نوع لیکرت و 2 سوال نیمه ساختار یافته با ضریب اعتبار 90/0 درصد بود. برای توصیف داده ها از آمار توصیفی (فراوانی، میانگین، انحراف معیار) و برای تجزیه و تحلیل فرضیه ها از آمار استنباطی (آزمون t-student و ANOVA) استفاده شد. تجزیه و تحلیل یافته های کمی نشان می داد که همه مؤلفه های وضعیت مدیریت تغییر در دانشگاه کابل در سطح "نسبتاً مطلوب" است. آزمون t نشان داد که بین جنسیت و وضعیت مدیریت تغییر رابطه معناداری وجود ندارد. آزمون ANOVA نشان داد که بین درجه تحصیلی و رتبه علمی استادان دانشگاه کابل و وضعیت مدیریت تغییر در دانشگاه کابل رابطه معناداری وجود ندارد. 83 تن از گروه نمونه در مورد موانع تغییر اظهار نظر و 88 تن از آنها پیشنهاداتی برای ایجاد تغییر در دانشگاه کابل ارائه کردند. در مجموع 51 مانع و 42 پیشنهاد مطرح شد. موانع به چهار مانع کلی "مانع مدیر و مدیریت"، "مانع سازمانهای غیر رسمی"، "مانع فردی" و "مانع مدیریتی و ساختاری" طبقه بندی شد. سه مانع اول تحت نام کلی تر "موانع داخلی" و مانع آخر تحت نام کلی تر "موانع خارجی" طبقه بندی شد. پیشنهادات برای تغییر نیز به چهار عامل کلی "عامل مدیریت تغییر"، "عامل مدیریت"، "عامل شایسته سالاری" و "عامل مدیریتی و ساختاری" طبقه بندی شد. سه عامل اول تحت نام کلی تر "عوامل داخلی" و عامل چهارم تحت نام کلی تر "عوامل خارجی" تقسیم بندی شد.
کلید واژه ها: مدیریت تغییر، موانع تغییر، عوامل تغییر، استادان، دانشگاه کابل


٠٨:٥١ - 1394/07/29    /    شماره : ٦٥٧٨٨    /    تعداد نمایش : ٣٥٢


نظرات بینندگان
کاربر مهمان
1394/08/10 12:35
0
0
جناب میرزایی صاحب جوان هست وزحمات زیادی درین تحقیف انجام داده قابل تمجید هست
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج