| | |
قال الصادق(ع):اکل الجزع و البکاء مکروه سوي الجزع و البکاء علي الحسين (عليه‌السلام)؛ هر گريه و زاري مکروه است، مگر گريه و زاري براي حسين (عليه‌السلام).


  چاپ        ارسال به دوست

بررسي عوامل تأثيرگذار بر فرايند آموزش كاركنان در انستيتوت خدمات ملكي افغانستان و ارائه راهكارها جهت بهبود و ارتقاي آن

دهمین پایان نامه دفاع شده در دانشگاه المصطفی- واحد کابل
* نوع تحقیق: پایان نامه ماستری- رشته مدیریت دولتی گرایش منابع انساني
* عنوان تحقیق: بررسي عوامل تأثيرگذار بر فرايند آموزش كاركنان در انستيتوت خدمات ملكي افغانستان و ارائه راهكارها جهت بهبود و ارتقاي آن
* استاد راهنما: دكتر محسن منطقي
* دانش پژوه: حامد عارض
* تاریخ دفاع:23/12/1393
* چکیده پایان نامه:
آموزش كاركنان در عصر حاضر نقش ارزنده‌اي را جهت رشد و توسعه‌ي سازمان‌ها ايفا مي‌نمايد. پايان‌نامه‌ي حاضر تحت عنوان بررسي عوامل تأثيرگذار بر فرايند آموزش كاركنان در انستيتوت خدمات ملكي افغانستان،‌ عوامل تأثيرگذار بر فرايند آموزش را بنابر مسايلي نهفته در آن، مورد بررسي قرار مي‌دهد و مهم‌ترين مسايل موجود در آن عبارت اند از: سطح پايين تخصص برخي از آموزگاران و كارشناسان آموزشي، توجهي كم‌تر به هدف‌ها و نيازهاي واقعي كاركنان، عدم استفاده از رويكردهاي نوين سيستمي و استانداردهاي آموزشي در امر آموزش، نبود پاداش‌هاي مادي و معنوي واقعي به اشتراك‌كنندگان برنامه‌هاي آموزشي، برجسته نبودن نقش برنامه‌هاي آموزشي در جهت ارتقاي كاركنان به بست‌هاي بالاتر و ساير مزايا و نبود قانون و خط‌مشي‌هاي آموزشي. تا حال چنين تحقيقي در زمينه انجام نشده، بنابراين از نظر علمي و كاربردي داراي اهميت است. نوع تحقيق كاربردي و با روش علّي- پيمايشي انجام شده است. نمونه‌ي آماري اين تحقيق تعداد "210" نفر از كاركنان سطوح مختلف "15" سازمان دولتي افغانستان هستند، كه به روش نمونه‌گيري "طبقه‌اي"، انتخاب شده اند. داده‌هاي تحقيق حاضر ازطريق پرسشنامه با طيف ليكرت جمع‌آوري شده و بعد از تجزيه وتحليل به شكل توصيفي و استنباطي (استفاده از آزمون دوجمله‌ِاي) توسط نرم افزار "SPSS 22"، چنين نتيجه گرفته مي‌شود كه كاركنان از فرايند آموزش در انستيتوت خدمات ملكي رضايت دارند و آن را مثبت مي‌دانند، اما عوامل مختلف زمينه‌اي (مديريت آموزش، قانون آموزش و...) و فرايندي را بر آن تأثيرگذار مي‌دانند. طبق يافته‌هاي تحقيق پيشنهاد مي‌شود تا در جهت تدوين قانون و خط‌مشي‌هاي آموزشي و به كارگيري رويكرد سيستمي نوين و نيز استاندارد‌هاي آموزشي مانند "ايزو 10015" جهت بهبود فرايند آموزش، اقدام شود و از مقامات كميسيون مستقل اصلاحات اداري و انستيتوت انتظار مي‌رود تا در هماهنگي با ساير سازمان‌ها در اين راستا گام‌هاي عملي بردارند.
كليد‌واژه‌ها
فرايند آموزش، مدل‌هاي سيستمي آموزش كاركنان، استراتژي‌ها و خط‌مشي‌هاي آموزش كاركنان.


٠٨:٤١ - 1394/07/29    /    شماره : ٦٥٧٨٦    /    تعداد نمایش : ٣٠٠


نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر:
 

خروج